Ahad, 12 April 2020

Introvert❓❓

Assalamualaikun.. Nampak tak title tu ade tanda soal? Hermm.. Sebenarnye aku tengah explore n cuba nak kenal diri sendiri.. Aku punye prinsip, "kita tak boleh judge diri sendiri walaupun cermin disekeliling kita".. Yes, itu masih valid dlm diri aku.. Cuma ciri² introvert ni rasa macam match je dgn prasaan aku..tak pasti laa pada pandangan orang lain tentang aku..

Introvert ni bukan laa pendiam sangat, ade certain situasi yg buat dia xselesa. Dia akan byk bersendirian sebab itu je yg dia selesa dalam hidup dia.. Biasanya introvert person ni akan mengelak daripada majlis yg ade ramai orang.. Kalau terpaksa join pun dia akan byk diamkan diri.. Bukan malu, tapi xselesa.. Then, dorang sgt berhati² bila bercakap.. Takot orang tak suka apa yg dorang ckp atau takot menyinggung perasaan orang lain.. Yeke?? 😅

Introvert pun akan ade time dia happy tanpa dapat mengawal diri dia,. 🤣 Senang kata time gila dia laa..yes, ade time gila dia, tp dengan kelompok yg dia betul betul selesa.. Mungkin sesetengah orang dapat detect laa kalau member dia tu introvert.. Kalau yang xfaham n xpernah tau pun kewujudan introvert person ni msti dorang akan cakap introvert person ni sombong, pentingkan diri sendiri atau kera sumbanh kut.. Huhu.. Dah laa muka ketat 24/7 kan..🤭

Kalau bab pasangan pulak, introvert ni sanggup terima baik buruk pasangan dia sebab dah malas nk kenal orang baru kut.. Kut? 😐
Hermm, mengikut kajian dorang ni setia.
Soal pasangan ni aku rasa tak relate pun dengan diri aku..Kalau ade org nak kata aku tak setia, go on laa bro! No comment.. 🙄

Ok laah, tu je lah kut.. Kalau ade lagi masyarakat yg pandang negatif pada golongan introvert ni blh turn off dah kut.. Bukak minda n cuba handle introvert ni dengan baik.. 😘


Tiada ulasan:

Catat Ulasan